Advertisements

Detrop και Oenos: Το ελληνικό barcode πουλάει

11 Μαρ.

image

Αυξάνεται ο αριθμός των νέων εταιρειών του κλάδου ποτών και τροφίμων. Αντιστέκονται στην οικονομική κρίση στοχεύοντας στις χώρες του εξωτερικού.

Κόντρα στην κρίση κινείται ο κλάδος ποτών και τροφίμων στην Ελλάδα, που παρά τη δεινή οικονομική κατάσταση της χώρας και τα προβλήματα που αντιμετωπίζει, αναζητά διέξοδο στο εξωτερικό. Η επιτυχία των εκθέσεων Detrop και Oenos, που πραγματοποιήθηκαν από τις 7 έως τις 10 Μαρτίου είναι ενδεικτικό της τάσης της ελληνικής οικονομίας, προς το κομμάτι αυτό της παραγωγής.
Αυξάνονται οι κωδικοί των ελληνικών προϊόντων τροφίμων και ποτών

Χαρακτηριστικό της αντίστασης του κλάδου τροφίμων και ποτών στην οικονομική κρίση είναι η επιτυχία του ελληνικού κρασιού, αλλά και η αύξηση των εξαγωγών των ελληνικών τροφίμων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της GS1 Ελλάς Α.Ε. – 520 Barcode Hellas, το 45% από τους 8.300 νέους κωδικούς προϊόντων που δημιουργήθηκαν μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2012 προέρχονται από τον κλάδο τροφίμων και ποτών.
Παράλληλα, στη λίστα με τα 100 πιο εξαγώγιμα ελληνικά προϊόντα, που δημοσιεύει ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εξαγωγέων, περιλαμβάνονται και 21 διαφορετικά είδη τροφίμων και ποτών. Όπως διαπιστώνουν οι αρμόδιοι φορείς, η συρρίκνωση της εγχώριας αγοράς έχει συμβάλει καθοριστικά στην εξωστρέφεια των ελληνικών επιχειρήσεων και το άνοιγμά τους στις διεθνείς αγοράς.
Ωστόσο, σημαντικός παράγοντας ανάπτυξης για τον κλάδο ήταν και στροφή των Ελλήνων καταναλωτών στα εγχώρια προϊόντα. Η κίνηση αυτή πραγματοποιείται σε μία προσπάθεια των Ελλήνων να στηρίξουν τις ημεδαπές εταιρείες.
Ανθεκτικό στην κρίση το ελληνικό κρασί

Εν τω μεταξύ, την ανθεκτικότητα του στην κρίση επιδεικνύει και το ελληνικό κρασί, που στρέφεται στην ποιότητα και τις εξαγωγές. Σύμμαχος της ελληνικής οινοπαραγωγής είναι και η ραγδαία αύξηση στη ζήτηση παγκοσμίως.
«Το παγκόσμιο εμπόριο κρασιού απογειώνεται. Σύμφωνα με μελέτη των διοργανωτών της γαλλικής VINEXPO, από κοινού με την εταιρεία ISWR, μεταξύ 2012 και 2016 η ζήτηση θα αυξηθεί άνω του 5% παγκοσμίως ή κατά 2,5 δισεκατομμύρια μπουκάλια» δήλωσε κατά τη διάρκεια της έκθεσης ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικού Οίνου (ΣΕΟ), Άγγελος Ρούβαλης. Μάλιστα, επεσήμανε ότι η θετική τάση, που διαφαίνεται για το ελληνικό κρασί, πχ στην αγορά της Νέας Υόρκης, όπου αυτό καθιερώνεται σταδιακά στη συνείδηση των καταναλωτών ως ποιοτικό, αποτέλεσε καρπό μιας ευρύτερης προσπάθειας προβολής, «μοντέλο που θα ακολουθηθεί και σε άλλες αγορές στόχους σε όλον τον κόσμο».
Όπως προκύπτει από τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν στην έκθεση, μεταξύ του 2007 και του 2011 η ελληνική οινοποιία αύξησε τον τζίρος της κατά 40 εκατ. ευρώ, ενώ ελληνικές εταιρείες κρασιών βραβεύονται σε σημαντικούς διεθνείς διαγωνισμούς. Επιπλέον, στόχος των Ελλήνων παραγωγών είναι η διείσδυση στην αγορά της Γερμανίας, που πραγματοποιεί στροφή στην κατανάλωση κρασιού. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο πραγματοποιήθηκε πρόσφατα και διαγωνισμός για τα ελληνικά κρασιά, τα Greek Wine Awards 2013 στη Γερμανία, όπου ξεχώρισαν τα κρητικά κρασιά.
Reporter.gr

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s