Advertisements

Ποιες τροφές έχει ανάγκη το δέρμα σας;

8 Φεβ.

Επενδύετε χρόνο και χρήμα σε καλλυντικά προϊόντα περιποίησης του δέρματος σας; Καιρός είναι να επενδύσετε σε μια ισορροπημένη και υγιεινή διατροφή αν θέλετε να έχετε πραγματικά λαμπερό, υγιές και νεανικό δέρμα.

Στο φωτορεπορτάζ που ακολουθεί, δείτε 10 πολύτιμα διατροφικά στοιχεία που πρέπει να έχει η διατροφή σας καθημερινά, προκειμένου να προλάβετε τις πρώτες ρυτίδες αλλά και τα πάσης φύσεως ψεγάδια.

drink-water

Ελάχιστα πράγματα είναι τόσο καλά όσο το νερό, στην διατήρηση του δέρματος «σε φόρμα». Το νερό κρατά το δέρμα ενυδατωμένο, μειώνει τις λεπτές γραμμές και τις πρώτες ρυτίδες. Βοηθά επίσης τα κύτταρα να απορροφήσουν θρεπτικά συστατικά και να αποβάλει τις τοξίνες. Επίσης το νερό βελτιώνει την κυκλοφορία και την ροή του αίματος, διατηρώντας το δέρμα λαμπερό. Σύμφωνα με τις διεθνείς κατευθυντήριες οδηγίες μπορούμε να πίνουμε εννέα με δώδεκα ποτήρια νερό κάθε μέρα.

selenium-supplement-pills

Το σελήνιο είναι ένα ιχνοστοιχείο που βοηθά στην προστασία των δερματικών κυττάρων από τη βλάβη που προκαλούν οι ελεύθερες ρίζες. Παίζει επίσης ρόλο στην πρόληψη του καρκίνου του δέρματος. Εξαιρετικές πηγές σεληνίου είναι τα φιστίκια, τα μανιτάρια, οι γαρίδες, το αρνίσιο κρέας, ψάρια όπως ο τόνος, ο σολομός και ο μπακαλιάρος. Επίσης σελήνιο θα βρείτε στο μοσχάρι, τη γαλοπούλα, τα στρείδια, τις σαρδέλες, τα καβούρια και τα ζυμαρικά ολικής άλεσης.

CoQ10-foods-fish-salmon

Το CoQ10 είναι ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό που παράγεται φυσικά από τον οργανισμό μας. Όμως η παραγωγή του μειώνεται καθώς μεγαλώνουμε. Το CoQ10 προστατεύει το δέρμα και άλλα κύτταρα του σώματος από τις βλάβες που προκαλούν οι ελεύθερες ρίζες. Επίσης εμπλέκεται στην παραγωγή ενέργειας και σε βασικά λειτουργικά κύτταρα. Τα χαμηλά επίπεδα του CoQ10 σχετίζονται με πολλές παθήσεις που συνδέονται με τα γηρατειά. Το CoQ10 όταν χρησιμοποιηθεί τοπικά (σε μορφή κρέμας) βελτιώνει την εικόνα των ρυτίδων και τα σημάδια της γήρανσης.
Πλούσιες πηγές CoQ10 είναι τα ψάρια (σολομός και τόνος), τα πουλερικά, τα οργανικά κρέατα (συκώτι) και τα δημητριακά ολικής άλεσης.

Vitamin-A

Θέλετε να απαλλαγείτε επιτέλους από το ξηρό δέρμα που ξεφλουδίζει; Φάτε ένα πορτοκάλι, ένα καρότο ή μια φέτα πεπόνι. Αυτά τα φρούτα και λαχανικά είναι πλούσια σε βιταμίνη Α. Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε βιταμίνη Α σε μορφή κρέμας για να αμβλύνετε τα σημάδια της γήρανσης, όπως οι ρυτίδες, από το πρόσωπο. Βιταμίνη Α θα βρείτε και σε μορφή συμπληρώματος διατροφής, που συντελούν στην καταπολέμηση της ακμής και άλλών δερματικών παθήσεων.
Καλή πηγή βιταμίνης Α είναι επίσης τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, τα αβγά και τα γαλακτοκομικά προϊόντα.

fruits and juice

Η βιταμίνη C βοηθά στην προστασία του δέρματος από τον ήλιο. Επίσης βοηθά στην αποκατάσταση της βλάβης από τις ελεύθερες ρίζες, οι οποίες καταστρέφουν το κολλαγόνο και την ελαστίνη του δέρματος.
Καλές πηγές βιταμίνης C είναι οι κόκκινες πιπεριές, τα κιτρώδη φρούτα, το μπρόκολο, τα πράσινα λαχανικά, τα λαχανάκια Βρυξελλών και η παπάγια.

mixed-nuts

Η βιταμίνη Ε είναι επίσης ένα αντιοξειδωτικό που βοηθά στην προστασία του δέρματος από τις βλάβες του ήλιου. Έχει επίσης αντι-φλεγμονώδεις ιδιότητες και ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα.
Βιταμίνη Ε θα βρείτε στα φυτικά έλαια, τους ξηρούς καρπούς, τις ελιές, το σπανάκι, τα σπαράγγια, τους σπόρους και τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά.

walnut

Τα λιπαρά οξέα όπως τα ω-3 και ω-6 βοηθούν το δέρμα να παράγει τον φυσικό λιπαρό φραγμό που χρειάζεται για να καταπολεμά την ξηροδερμία και τα πάσης φύσεως ψεγάδια. Τα λιπαρά οξέα είναι αναγκαία για να δείχνει το δέρμα απαλό και φρέσκο.
Καλές πηγές λιπαρών οξέων είναι το λάδι, τα καρύδια, ο λιναρόσπορος, και τα ψάρια όπως ο σολομός, οι σαρδέλες και ο κολιός.

olive-oil-bottle

Ορισμένα έλαια είναι ακόμη καλύτερα και από τα λιπαρά οξέα. Τα καλής ποιότητας έλαια, όπως το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο, έχουν υποστεί ελάχιστη επεξεργασία και έτσι διατηρούν περισσότερα θρεπτικά συστατικά που έχει ανάγκη του δέρμα.
Τα έλαια λιπαίνουν το δέρμα και το βοηθούν να δείχνει και να είναι πραγματικά υγιές.

IF

Το πράσινο τσάι μπορεί να είναι ότι πιο κοντινό στο «μαγικό ελιξίριο» που μας προσφέρει η φύση για το δέρμα. Το πράσινο τσάι βοηθά στην πρόληψη της φλεγμονής, επιβραδύνει την βλάβη του DNA και συντελεί στην πρόληψη των ηλιακών εγκαυμάτων.
Πολλά καλλυντικά προϊόντα περιέχουν πράσινο τσάι, αλλά μπορείτε να απολαμβάνετε περισσότερα οφέλη από ένα φλιτζάνι ζεστό ή κρύο πράσινο τσάι.

antioxidants

Τα αντιοξειδωτικά προλαμβάνουν ή επιβραδύνουν την βλάβη που προκαλούν στα κύτταρα οι ελεύθερες ρίζες. Η βλάβη αυτή συντελεί στα σημάδια της γήρανσης, όπως οι ρυτίδες και το ξηρό δέρμα.
Τα αντιοξειδωτικά θα τα βρείτε σε όλα τα τρόφιμα, ειδικά στα φρούτα και τα λαχανικά όπως τα μούρα, οι ντομάτες, τα παντζάρια, τα βερίκοκα, η κολοκύθα, το σπανάκι, η γλυκοπατάτα, τα φασόλια, τα μανταρίνια και οι πιπεριές.

         health.in.gr

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s