Advertisements

Παράδειγμα επιχειρηματικού σχεδίου (Business Plan), όλα όσα πρέπει να ξέρετε!

7 Φεβ.

Παράδειγμα επιχειρηματικού σχεδίου (Business Plan), όλα όσα πρέπει να ξέρετε!

Ένας έμπειρος Σύμβουλος Επιχειρήσεων σιγουρέυει την επιτυχία του επενδυτικού σας σχεδίου.

North Group Consultans

North Group Consultans
Σύμβουλοι επιχειρήσεων
Αναπτυξιακά προγράμματα
http://www.northgroup.gr

Α. ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ

  1. Επωνυμία Επιχείρησης: » WAVE SPORTS » Ο.Ε.
  2. Κλάδος Δραστηριότητας: ΤΟΜΕΑΣ ΚΛΩΣΤΟΫΦΑΝΤΟΥΡΓΙΑΣ
  3. Αντικείμενο εργασιών: ΕΜΠΟΡΙΟ ΕΤΟΙΜΩΝ ΕΝΔΥΜΑΤΩΝ
  4. Έτος ίδρυσης: 2004
  5.  Νομική Μορφή Επιχείρησης: ΟΜΟΡΡΥΘΜΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ

 

Β. ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ

(Τίτλος και σύντομη περιγραφή προτεινόμενου επιχειρηματικού σχεδίου )

WAVE SPORTS

Το προτεινόμενο επιχειρηματικό σχέδιο με τίτλο WAVE SPORTS  πρόκειται για τη δημιουργία μιας επιχείρησης λιανικού εμπορίου ενδυμάτων και αθλητικών αξεσουάρ. Το σχέδιο προβλέπει τη δημιουργία 2 καταστημάτων. Το ένα σε κεντρικό δρόμο της Αθήνας και το άλλο στην περιοχή του Λουτρακίου. Η επιχείρηση προσανατολίζεται στην εμπορία ειδών τα οποία έχούν αιχμή του δόρατος ότι έχει να κάνει με τα extreme sports. Άρα το target group είναι οι ηλικίες από 16 μέχρι και 35 ετών. Βέβαια τα καταστήματα μπορούν να καλύψουν και άτομα μεγαλύτερών ηλικιών που ασχολούνται με τα συγκεκριμένα αθλήματα.

 

1. ΣΚΟΠΟΣ & ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΛΗΨΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗΣ ΔΕΣΜΕΥΣΗΣ

Σκοπός της επιχείρησης WAVE SPORTS είναι η διαχρονική παραμονή της στην κορυφή της ζήτησης για προϊόντα ένδυσης και αξεσουάρ που έχουν σχέση με τα extreme sport. Με στόχο πάντα τη μεγιστοποίηση του κέρδους παράλληλα με την συνεχή προσπάθεια για διεύρυνση του μεριδίου της αγοράς, η επιχείρησή μας στηρίζεται στην προσεκτική και σταδιακή επέκταση(με το άνοιγμα του δεύτερου υποκαταστήματος στην αναπτυσσόμενη περιοχή του Λαυρίου), στην μεθοδευμένη μείωση του κόστους αγοράς των προϊόντων (με την απεθείας εισαγωγή προϊόντων από την Κίνα) και τέλος σε ένα συνεχές και στοχευμένο διαφημιστικό πρόγραμμα (με ενέργειες promotion και επιπλέον εκπτώσεις).

 

2. ΣΤΟΧΟΙ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ

Βασικός στόχος της επιχείρησης για τα πρώτα τρία χρόνια είναι η δημιουργία ενός πελατολογίου ικανού να αποτελέσει μια βάση η οποία θα εγγυάται την βιωσιμότητα της επιχείρησης. Θα πρέπει στη διάρκεια των τριών πρώτων ετών να επιτύχει πωλήσεις επιπέδου τέτοιου που να εμφανίζονται κέρδη τουλάχιστον στο τέλος του τρίτου έτους λειτουργίας. Συγκεκριμένα τα καθαρά κέρδη (μετά φόρων και τόκων) για το κανονικό σενάριο προβλέπονται να είναι  55065 χ.μ. για το πρώτο έτος και 58440 και 61968,75 για το δεύτερο και το τρίτο έτος αντίστοιχα. Ενώ οι συνολικές πωλήσεις είναι 305760 για το πρώτο έτος, 315760 για το δεύτερο και 325000 για το τρίτο.

 Στόχος επίσης είναι η απόσβεση της συνολικής επένδυσης το αργότερο μέχρι το τέλος του πέμπτου έτους λειτουργίας.

 

3. ΤΡΟΠΟΙ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ

ΠΙΝΑΚΑΣ 1. ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ (μετά τη δημιουργία δεύτερου καταστήματος)

Έτος 1ο

Έτος 2ο

Έτος 3ο

Σύνολο

Ίδια Κεφάλαια

268983

452141,25

649797,5

1370921,75

            %

19,6%

33%

47,43%

100%

Δάνεια τραπεζών εσωτερικού

120000

15000

0

135000

            %

89%

11%

0%

100%

Επιχορήγηση δημοσίου

0

0

0

0

            %
Σύνολα

389083

467141,25

649797,5

1506021,75

            %

25,8%

31%

43,2%

100%

4. ΠΡΩΤΟΤΥΠΙΑ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ

Η επιχείρηση για να γίνει ανταγωνιστικότερη και να αυξήσει τον τζίρο της, προέβη στις παρακάτω ενέργειες:

Νέες δυνατότητες:

Έπειτα από την έναρξη εργασιών του νέου καταστήματος, η εταιρία είναι σε θέση να απορροφά μεγαλύτερη ποσότητα προϊόντων τα οποία να τα διοχετεύει στην αγορά μέσω των δυο πλέον καταστημάτων της.

Νέες συνεργασίες:

Ξεκίνησε απευθείας εισαγωγή προϊόντων (αθλητικών ενδυμάτων – αθλητικών υποδημάτων – αθλητικών αξεσουάρ) από την επαρχία τσε τσιανγ της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας. παράλληλα απέκτησε και την αποκλειστική αντιπροσωπία των αθλητικών αξεσουάρ «eagle» από το εργοστάσιο παραγωγής στην Κίνα.

Τροποποίηση τιμολογιακής πολιτικής:

Με τον τρόπο αυτό κατάφερε να μειώσει στο 1/3 το κόστος αγοράς των προϊόντων. Ενώ θα μπορούσε εύκολα να αυξήσει το ποσοστό μεικτού κέρδους, ακολούθησε επεκτατική πολιτική αύξησης των πωλήσεων στοχεύοντας στην απόκτηση μεγαλύτερου μεριδίου της αγοράς.

Πολιτική Marketing:

Ακολούθως τροποποίησε την πολιτική προώθησης των προϊόντων υιοθετώντας το παρακάτω πρόγραμμα: Με την αγορά οποιουδήποτε προϊόντος δικής μας εισαγωγής, ο πελάτης θα παίρνει δώρο και ένα αξεσουάρ μικρής αξίας του brand «eagle«.

ΜΕ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΑΥΤΟ ΠΕΤΥΧΑΙΝΟΥΜΕ…

1)Γενική αύξηση των πωλήσεων

2)Αύξηση του ποσοστού των προϊόντων που εισάγει η εταιρεία στις συνολικές πωλήσεις

3)Επέκταση μεριδίου αγοράς της επιχείρησης

Στηρίζουμε την επικοινωνιακή πολιτική της εταιρείας στο σλόγκαν…»ΣΠΑΜΕ ΤΙΣ ΤΙΜΕΣ!!!!»

 

Επιπλέον Κόστος:

Το επιπλέον κόστος περιορίζεται στο κόστος ταξιδιού αξίας 4000€ ,διότι έτσι κι αλλιώς τα εισαγώμενα προϊόντα από την Κίνα, θα αγοράζονταν από εγχώριους προμηθευτές μας.

 

5.    ΑΓΟΡΑ

5.1 ΤΜΗΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ

Το αγοραστικό κοινό είναι οι ηλικίες από 16 μέχρι και 35 ετών που ασχολούνται με τα extreme sports. Προσανατολιζόμαστε στο συγκεκριμένο target group για τα συγκεκριμένα προϊόντα γιατί σε αυτά δεν υπάρχει ανταγωνισμός από μεγάλες εταιρίες λιανικής πώλησης . Ακόμα όταν κάποιος πάει να αγοράσει ένα προϊόν το οποίο τον συνοδεύει στο extreme sport που κάνει και που έχει μεράκι είναι πιο εύκολο να δαπανήσει μέρος του εισοδήματος του χωρίς να κάνει παζάρι για τις τιμές  γιατί  έχει στόχο την καλύτερη δυνατή ποιότητα. Τα άτομα που ασχολούνται με τα παραπάνω σπορ έχουν οικονομική άνεση.

 

5.2 ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΟΠΟΥ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ

Η επιχείρηση έχει εγκαταστήσει το ένα κατάστημα της σε ένα κεντρικό δρόμο της Αθήνας και το δεύτερο κατάστημα της το εγκατέστησε στην περιοχή του Λουτρακίου. Η επιλογή της ίδρυσης του πρώτου καταστήματος σε κεντρικό  και πολυσύχναστο δρόμο της Αθήνας  έγινε διότι ο σκοπός της επιχείρησης είναι η άμεση απόκτηση αγοραστικού κοινου μεσω της εμμεσης διαφημισης λογω της εμπορικοτητας του συγκεκριμενου δρομου.Επιπλεον ο σκοπος αυτος επιτυγχανεται λογω της επεκτατικης πολιτικης προωθησης των προϊντων μας.  Η επιλογη  ιδρυσης του δευτερου καταστηματος στο Λουτρακι εγινε διοτι το Λουτρακι χαρακτηριζεται ως μια ταχεια αναπτυσσομενη περιοχη στο χωρος των extreme sports, καθως προτιμαται απο πολλους φαν αυτου του ειδους σπορ.Επιπλεον το Λουτρακι χαρακτηριζεται ως πολος ελξης των νεων,που αποτελουν και το target group μας λογω της μικρης χιλιομετρικης αποστασης απο την Αθηνα. Τελος η ηδη υπαρξη ειδικων εγκαταστασεων  για αυτα τα σπορτ μαζι με την διαφημιστικη πολιτικη που ακολουθει ο συγκεκριμενος δημος μας ωθησε στο να ιδρυσουμε σε εκεινη την περιοχη το δευτερο υποκαταστημα μας.

 

5.3 ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ

Πιθανή αντίδραση ανταγωνισμού

Η κατάσταση στον κλάδο των συγκεκριμένων προϊόντων έχει χαρακτηριστικά μικρά ποσοστά κέρδους σε σχέση με τα ποσοστά που ίσχυαν τα προηγούμενα χρόνια(δεκαετία ’80). Αυτό γιατί το μεγαλύτερο μέρος από τα συγκεκριμένα προϊόντα είναι πλέον εισαγωγής από Ευρωπαϊκές χώρες με αποτέλεσμα οι καταστηματάρχες να τα αγοράζουν σε αρκετά υψηλές τιμές. Το βασικότερο πλεονέκτημα της επιχείρησής μας είναι ότι με απευθείας εισαγωγές από Κίνα και με σωστή διαχείριση του εμπορεύματος, καταφέρνει να ανεβάσει το μικτό ποσοστό κέρδους. Η αντίδραση που μπορεί να αναμένει κάποιος από τον ανταγωνιστή είναι να εισάγει και αυτός απευθείας από Κίνα. Αυτό είναι κάτι που δεν μπορούμε να αποτρέψουμε. Όμως το χρονικό διάστημα που θα πάρει σε κάποιον να  κάνει τις επαφές του με Κίνα, να βρει το σωστό εργοστάσιο, να προχωρήσει σε παραγωγή και σχεδίαση προϊόντων, και τέλος να τα εισάγει και να τα διαθέσει στην Ελληνική αγορά, είναι τέτοιο που μας επιτρέπει να έχουμε χτίσει ήδη εμείς το όνομα της εταιρείας και των brand που αυτή εισάγει στην Ελληνική αγορά. Ακόμα μέσω του δυναμικού συστήματος marketing και της συνεργασίας μας με τους ομίλους και συλλόγους extreme sport του λεκανοπεδίου, θα είναι αρκετά δύσκολο για κάποιον ανταγωνιστή να καταφέρει να τρυγήσει από το αυτό το δυναμικότερο αγοραστικό κοινό.

Οι διαθέσιμες αξιόπιστες πληροφορίες  που υπάρχουν για το άμεσο μέλλον μπορούν να κατηγοριοποιηθούν όπως παρακάτω:

 

1. Κίνδυνος από νέους ανταγωνιστές

Στην πραγματικότητα η αγορά στην οποία δραστηριοποιείται η επιχείρηση είναι μια δύσκολη αγορά από την άποψη ότι είναι σχεδόν αδύνατος ο αποκλεισμός εισόδου νέων επιχειρήσεων. Όμως η εταιρεία μας, θα ακολουθήσει εκτός από μια επεκτατική τιμολογιακή πολιτική και ένα διαφημιστικό πρόγραμμα ώστε να καθιερωθούν τα brand που εισάγουμε στο χώρο των extreme sports. Η διαφημιστική καμπάνια θα έχει σαν στόχο να χαρακτηριστούν τα προϊόντα μας ως «προϊόντα συνυφασμένα με την ποιότητα και την προσιτή τιμή».

 

2.Διαπραγματευτική δύναμη πελατών

Επειδή κάθε πελάτης ενός καταστήματος λιανικής πώλησης αγοράζει ένα μικρό μονό μερίδιο από το σύνολο των προϊόντων, δεν έχει μεγάλη διαπραγματευτική δύναμη. Οι μόνοι πελάτες που έχουν κάποιου είδους διαπραγματευτική δύναμη είναι οι σύλλογοι που ασχολούνται με τα extreme sports στα μέλη των οποίων χορηγείται επιπλέον έκπτωση.

 

3.Διαπραγματευτική δύναμη προμηθευτών

«Προμηθευτής» της εταιρίας μας για την μεγαλύτερη γκάμα των προϊόντων μας είναι η ίδια η εταιρία και αυτό γιατί τα εισάγουμε μόνοι μας από την Κίνα. Τα εργοστάσια κατασκευής των προϊόντων αυτών στην Κίνα μας πουλάνε σε πολύ καλές τιμές από αντίστοιχα της ευρωπαϊκής αγοράς. Όσον αφορά τα προϊόντα από την ευρωπαϊκή αγορά, τα προμηθευόμαστε στις τιμές που αγοράζουν όλα τα καταστήματα λιανικής πώλησης. Αυτό όμως δεν μας ενοχλεί μιας και η προσπάθειά μας είναι να επεκτείνουμε την κατανάλωση των δικών μας brand.

 

4.Απειλή υποκατάστατων προϊόντων

Η απειλή σίγουρα υπάρχει. όμως δεν μπορεί ο καθένας πουλήσει υποκατάστατα προϊόντα σε χαμηλότερες τιμές εκτός αν κάποιος ανταγωνιστής προσπαθήσει να εισάγει αντίστοιχα προϊόντα από την Κινέζικη αγορά. Σε αυτή την περίπτωση όμως, τα προϊόντα μας λόγω της διαφήμισης θα έχουν κερδίσει είδη ένα μεγάλο μέρος των καταναλωτών και θα έχουν αποκτήσει στρατηγικό πλεονέκτημα έναντι των ομοειδών προϊόντων.

 

5.4 ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ  ΚΑΙ ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΣΕ ΑΥΤΟΝ

Βαθμός ανταγωνισμού υπαρχουσών επιχειρήσεων

Ο γενικοτερος κλαδος στον οποιο υπαγεται η επειχηρηση μας ειναι ο κλαδος της λιανικης πωλησης ετοιμων ενδυματων και αθλητικων αξεσουαρ. Ο κλαδος αυτος γνωρισε πολυ μεγαλη ανοδο στη χωρα μας τις δεκατιες ’70,’80. Την δεκαετια του ’90 οταν αρχισαν να εισερχονται στην αγορα μεγαλες ευρωπαικες επιχειρησεις ξεκινησαν τα προβληματα. Αυτο γιατι το 99,9% του αριθμου των επιχειρησεων του κλαδου επροκειτο για ατομικες επιχειρησεις ή προσωπικες εταιριες, οι οποιες τις περισσοτερες φορες ειχαν καθαρα οικογενειακο χαρακτηρα.Οι επιχειρησεις αυτες δεν γνωριζαν απο μεθοδους marketing,  απο συγχρονες επεκτατικες πολιτικες με αποτελεσμα σε λιγα μονο χρονια να χασουν απο τους μεγαλους ευρωπαιους ανταγωνιστες  το μεγαλυτερο μερος της πιτας της Ελληνικης αγορας λιανικου εμποριου.

Την τελευταια δεκαετια και ενω μερικες ελληνικες επιχειρησεις εκαναν σημαντικα βηματα εξυγχρονισμου ορθωνοντας το αναστημα τους στις μεγαλες ευρωπαικες αλυσιδες, δεν κατεφεραν να επανακτησουν το χαμενο εδαφος. Χαρακτηριστικο ειναι το παραδειγμα των εταιρειων γυναικειων ενδυματων «ANNA RISKA» και «Online» οι οποιες παρα την επεκτατικη τους πολιτικη δεν κατεφερνουν να παρουσιασουν σημαντικη κερδοφορια. Και ενω η συνολικη πιτα λιανικου εμποριου ετοιμων ενδυματων μικραινει  χρονο με το χρονο λογω της οικονομικης κρισης που εχει επηρεασει το πραγματικο εισοδημα των Ελληνικων νοικοκυριων, εταιριες- θαυματα οπως η ισπανικη πολυεθνικη εταιρια ΖΑΡΑ καταφερνει να μεγαλωνει το τζιρο της. Η εταιρια μας σε αυτο το δυσκολο ανταγωνιστικο περιβαλλον προτιμησε να ασχοληθει με ενα συγκεκριμενο ειδος ρουχων το οποιο εχει να κανει με τα extreme sports  και στο οποιο δεν ειναι ευκολη η προσβαση στις μεγαλες εταιριες. Κι αυτο γιατι δεν τους συμφερει να ασχοληθουν με την παραγωγη τοσο μικρων ποσοτητων, διοτι τα ρουχα που εμπορευομαστε εμεις απευθυνονται σε ενα μικρο μερος του καταναλωτικου κοινου, και εκτος των αλλων για να τα πουλησει καποιος πρεπει να ειναι γνωστης – πρεπει να κανει και ο ιδιος surf snowboard ωστε να ειναι σε θεση να εξυπηρετησει τον απαιτητικο καταναλωτη αυτου του ειδους. Χρειαζεται δηλαδη προσωπικη επαφη με το πελατη, πραγμα το οποιο καμια μεγαλη πολυεθνικη εταιρεια δεν μπορει να προσφερει.

Η Ελληνικη αγορα εμποριου ετοιμων ενδυματων τα τελευταια 10 χρονια παρουσιαζει μια σχετικα καθοδικη ταση στο συνολο των πωλησεων. Ειδικοτερα οι μικρες επιχειρησεις κλεινουν η μια μετα την άλλη και δυστυχως τα πραγματα δεν αναμενονται να είναι ευχαριστα. Παραλληλα, οι μεγαλες επιχειρησεις – πολυκαταστηματων όπως ΜΑΚΡΟ, ΚΑΡΦΟΥΡ, ΑΒ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ εχουν αρχισει και παίρνουν και αυτές  ένα σημαντικο μερος από την πιτα της αγορας .

Παρολα αυτά, η αναμενόμενη εξέλιξη για τα επόμενα 5 χρόνια του συγκεκριμένου κλάδου των προϊόντων που συνδέονται με τα extreme sports για την Ελλάδα είναι κατά την γνώμη μας θετική. Αυτό γιατί με τους ολυμπιακούς αγώνες πιστεύουμε ότι ο Έλληνας θα έρθει πιο κοντά στον αθλητισμό και ιδιαίτερα σε αθλήματα όπως το wind surfing όπου η χώρα μας έχει ιδανικούς προορισμούς για τέτοιου είδους αθλήματα. Αρκεί να θυμηθούμε πόσοι νέοι ξεκίνησαν το μπάσκετ μετά το 1987.

 

 

5.5 SWOT ANALYSIS

ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ

  • Αυξηση του μεριδιου αγορας λογω δικων μας εισαγωγων των προιντων που εμπορευομαστε
  • Χαμηλοτερες τιμες πωλησεως σε σχεση με αυτες του ανταγωνισμου
  • Αγορα προϊοντων μεσω Ιντερνετ
  • Επεκτατικη πολιτικη προωθησης των προϊοντων μεσω του δυναμικου μαρκεντινγκ
  • Ανελαστικη ζητηση των προϊοντων μας
ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ

  • Υψηλες δαπανες προωθησης των προϊοντων.
  • Περιορισμενο καταναλωτικο κοινο για την αγορα των προιοντων που εμπορευομαστε
  • Αδυναμια  μεγεθυσης του target group λογω του ειδους των αγαθων που εμπορευομαστε
ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ

  • Προσπαθεια αυξησης του αγοραστικου κοινου μεσω της δημιουργια του νεου καταστηματος.
  • Διαημιση των προιοντων μας μεσω sites που ασχολουνται τοσο με εξελιξεις στο χωρο του αθλητισμου οσο και με το χωρο των extreme sports.
  • Αναμένεται προσελευση πληθους τουριστων που ασχολουνται με τα extreme sports, και συνεπώς υπάρχει ευκαιρια αυξησης των πωλησεων και των ενοικιασεων αθλητικού εξοπλισμου.
ΑΠΕΙΛΕΣ

  • Εισοδος στον κλαδο νεων επιχειρησεων.
  • Αυξηση συναλλαγματικης ισοτιμιας που επιδρά αρνητικά στις εισαγωγές μας
  • Ασταθεια στην οικονομία την χρονική περίοδο έναρξης της επιχείρησης
  • Αντιγραφη τοσο των προιοντων  που πουλαμε οσο και της πολιτικης προωθησης που ακολουθουμε

 

6. ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

 

6.1 ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ Η/ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ

Τα ρουχα τα αξεσουαρ και ο αθλητικος εξοπλισμος ειναι διαρκη καταναλωτικα αγαθα.Στην ουσια η διαρκεια αυτη περιοριζεται με τις αλλαγες που συμβαινουν καθε σεζον στην μοδα. Υπάρχει ενας βαθμος συμπληρωματικοτητας οσο αναφορα τα » σκληρα» ρουχα . Κι οταν λεμε «σκληρα» εννοουμε τα ρουχα που εχουν αμεση σχεση με τα extreme  αθληματα. Αυτά τα ρουχα μπορούν να θεωρηθεί ότι έχουν μια σχετικη συμπληρωματικοτητα με τον αθλητικο εξοπλισμο.

Οσον αφορα την ποιοτητα, τοσο για τα «σκληρά» ρούχα όσο και για τον αθλητικο εξοπλισμο η εταιρία μας προσπαθεί να την διατηρήσει σε υψηλο επιπεδο. Αυτο γιατι ο καναναλωτης ειδων π.χ. surf, επειδή ο εξοπλισμός που αγοράζει έχει αμεση σχεση με τον κινδυνο που διατρέχει στην θάλασσα, απαιτει να είναι καλής ποιότητας. Επειτα επειδή δεν προβαίνει σε αγορά εξοπλισμού κάθε μήνα παρά σχεδόν μια φορά το χρόνο, είναι διατεθημένος να διαθέσει ενά αρκετά μεγαλο μέρος του εισοδήματός του. Όμως όσον αφορά τα ρούχα, η εταιρεία μας δίνει μεγαλύτερη βαρύτητα στην χαμηλή τιμή.

Όσον αφορά την  συσκευασία, δίνουμε μεγάλη βαρύτητα στις τσάντες που θα τοποθετούμε τα προϊόντα και ιδιαίτερα τα ρούχα και τα αξεσουάρ. Αυτό γιατί οι τσάντες είναι άμεση και δυναμική διαφημιση για το κατάστημά μας. Πάνω σε αυτές θα αναγράφουμε εκτός από την επωνυμία και το λογότυπο της επιχειρησης, και τις προσφορές που θα κάνουμε κατά περιόδους.

Οι υπηρεσίες που θα παρέχουμε στον πελάτη μετά την πώληση, είναι εξειδικευμένο service όσον αφορά τις σανίδες surf και δυνατότητα τροποποίησης των εμπορευμάτων (κόντιμα- στένεμα) για τα ρούχα.

 

7. ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

 

7.1 ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ

Όλα τα προϊόντα που εμπορευόμαστε τα αγοράζουμε από την ευρωπαϊκή και την ασιατική αγορά και δεν επεμβαίνουμε σε κανένα στάδιο  της  παραγωγικής διαδικασίας.

 

7.2 ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΕΣ

Η επιχειρηση μας προμηθευεται τα ευρωπαϊκα προιντα απο Ελληνες εισαγωγεις ενω τα ασιατικα τα εισαγει απευθειας χωρις την μεσολαβηση καποιου μεσαζοντα – προμηθευτη . Λογω αυτου του γεγονοτος, η πολιτικη αγορων που ακολουθει διαφερει ως εξης. Για τους Ελληνες εισαγωγεις,η

πληρωμη γινεται με επιταγες απο 3 εως και 6 ΜΗΝΕΣ, ενω εξαιρεσεις θα γινονται σε περιπτωσεις μεγαλης εκπτωσης οπου θα πληρωνουμε 1 μηνα μετα την τιμολογηση και παραδοση των εμπορευματων. Για τις απευθειας εισαγωγες ,η πληρωμη γινεται μεσω τραπεζης 15 ημερες μετα την αποπλους των εμπορευματων απο το κινεζικο λιμανι. Οι σχεσεις της επιχειρησης με τους Ελληνες εισαγωγεις ειναι αριστες  διοτι  η επιχειρηση μας μπορει να αντικαταστησει αμεσα και χωρις επιπλεον κοστος ολα τα ελλατωμματικα προϊοντα που παραλαμβανει. Ωστοσο αυτο δεν μπορει να επιτευχθει στις απευθειας εισαγωγες της  απο την Κινα , διοτι το χρονικο διαστημα που μεσολαβει για την αποκατασταση των  ελλατωματικων προϊόντων ανερχεται σε 3 μηνες περιπου.


7.3 ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ

Η επιχειρηση ,και στα δυο καταστηματα που διαθετει απασχολει 4 ατομα το πρώτο έτος ενώ το δεύτερο και τρίτο 5 άτομα. Τα άτομα που έχουμε επιλέξει να εργαστούν στα καταστήματα μας, είναι άτομα νεαρής ηλικίας, με θέληση και ανάγκη για εργασία, με προυπηρεσία στο χώρο πώλησης ετοίμων ενδυμάτων.

7.4  ΟΡΓΑΝΟΓΡΑΜΜΑ 

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ

ΤΜΗΜΑ ΕΙΣΑΓΩΓΏΝ

ΚΑΤΑΣΤΗΜΑ 1

ΚΑΤΑΣΤΗΜΑ 2

1ος ΠΩΛΗΤΗΣ

1ος ΠΩΛΗΤΗΣ

2ος ΠΩΛΗΤΗΣ

2ος ΠΩΛΗΤΗΣ

3ος ΠΩΛΗΤΗΣ

 


8. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΜΙΓΜΑ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ

 

8.1 ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΤΙΜΩΝ ΠΩΛΗΣΗΣ

Λογω του οτι ειμαστε μια νεοεισερχομενη εταιρια στο κλαδο των ενδυματων για extreme sports  και για να προσελκυσουμε νεους πελατες στην επιχειρηση μας, εφαρμοζουμε πολιτικη χαμηλης τιμολογησης στα προιοντα μας. Επιπλεον καθως εισαγουμε μονοι μας την πλειονοτητα των προιοντων που εμπορευομαστε, μπορουμε και πετυχαινουμε να εχουμε χαμηλοτερο κοστος αγορας των προιοντων σε σχεση με τους ανταγωνιστες μας,στοχευοντας στο ίδιο ποσοστο κερδους με αυτό που ακολουθουν οι ανταγωνιστες μας αλλά πουλώντας πολύ φθηνότερα. Με αυτο το τροπο  επιτυγχανουμε οχι μονο καλυτερες τιμες σε προιοντα ιδιας  ποιοτητας με τα προιοντα των ανταγωνιστων αλλα και προσελκυουμε πολλους νεους πελατες.

Για οσους ενδιαφερονται αποκλειστικα  για προιοντα υψηλης ποιοτητας και εργονομιας ,εχουμε την δυνατοτητα  να τους παρεχουμε προϊόντα εισαγωγής από ευρωπαϊκές χώρες τα οποία βέβαια θα τιμολογούνται ανάλογα. Μπαίνοντας λοιπόν ο πελάτης στο κατάστημα θα έχει μεν τη δυνατότητα να αγοράσει και τα ακριβότερα ευρωπαϊκά προϊόντα αλλά λόγο της τιμής, πιστεύουμε ότι σιγά σιγά θα στραφεί και στα προϊόντα εισαγωγής μας.

Σε ειδικές περιπτώσεις πελατών οι οποίοι είναι μέλη αθλητικών ομίλων extreme sport θα τους παρέχουμε μια κάρτα μέλους με την οποία θα απολαμβάνουν επιπλέον έκπτωση από τα καταστήματα της εταιρείας μας όλο το χρόνο. Τέλος, τα καταστήματα της εταιρείας μας δέχονται και πιστωτικές κάρτες.

 

8.2 ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΠΩΛΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΝΟΜΗΣ

Επειδή είμαστε κατάστημα λιανικής πώλησης, η διανομή των προϊόντων γίνεται απευθείας από τον πελάτη κατα την στιγμή αγοράς του.

Όμως όσον αφορά τη διανομή των προϊόντων «EAGLE» η εταιρέια διαθέτει μεταφορικό μέσο. Ιδιαιτερη εμφαση δινουμε στο on line συστημα παρακολούθησης εμπορευμάτων των δυο καταστημάτων μας το οποίο μας δινει την δινατοτητα ελαχιστοποίησης του stock. Αν για παράδειγμα, κάποιος πελάτης, ζητήσει μια βερμούδα η οποία δεν υπάρχει στο νούμερό του, ο πωλητής θα έχει την  δυνατότητα να μπεί μεσα στο on line σύστημα και να ελεγξει αν το προϊόν υπάρχει στην αποθήκη του αλλου καταστήματος. Ετσι θα λέι στον πελάτη ότι μπορει να το βρεί στο άλλο κατάστημα ή ότι θα μπορεί να έρθει μέσα σε 2 εργάσιμες ημέρες και να το παραλάβει από το ιδιο κατάστημα.Τέλος στα προϊόντα πώλησης μέσω διαδυκτιου, η διανομη θα γίνεται με το σύστημα της αντικαταβολής σε συνεργασία με μια μεταφορική εταιρεία και το μεταφορικό κόστος θα επιβαρύνει τον πελάτη.

 

8.3 ΠΛΑΝΟ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

ΤέλοςφόρμαςΑρχήφόρμαςΕπειδή το κατάστημα ρούχων βρίσκεται σε κεντρικό εμπορικό δρόμο της Αθήνας, το διαφημιστικό πρόγραμμα βασίζεται σε προώθητικές ενέργειες από κοπέλες promoter έξω από το κατάστημα. Κάθε Σάββατο μία promoter βρίσκεται στον κεντρικό εμπορικό δρόμο και μοιράζει κουπόνια επιπλέον έκπτωσης με αγορά συγκεκριμένων προϊόντων. Με αυτόν τον τρόπο όχι μόνο οι περαστικοί-υποψήφιοι αγοραστές γνωρίζουν το κατάστημα, αλλά προσανατολίζουμε την κατανάλωση σε προϊόντα στα οποία έχουμε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα από τα γειτονικά καταστήματα. Το κοστος του προγραμματος προώθησης ανερχεται σε 5000€ για το πρωτο ετος και σε 4500€ το δευτερο και το τριτο ετός. Ακολουθώντας επεκτακτικο προγραμμα προωθησης των πωλησεων μας στοχευουμε στην αποκτηση μεγαλυτερου μεριδιου της πιτας της αγορας. Επιπλεον για να γινει πιο γνωστη η επιχειρηση μας, η εταιρια επελεξε για τα 3 πρώτα έτη λειτουργίας της να γινει χορηγος στο πανελλήνιο προτάθλημα snowboard στα Καλάβρυτα (κόστος χορηγίας 1000 ευρώ το 1ο έτος και από 1500 ευρώ για το δεύτερο και τρίτο έτος αντίστοιχα. Τέλος με την αγορα οποιουδηποτε προιοντος δικης μας εισαγωγής, ο πελατης θα παιρνει δωρο και ενα αξεσουαρ μικρης αξιας του brand «EAGLE«.

Ακόμα, στα μέλη των ομίλων-συλλόγων που ασχολούνται με τα αθλήματα των extreme sports, θα τους προμηθεύουμε προσωπικές κάρτες επιπλέον έκπτωσης.

Τέλος μεγάλη σημασία δίνουμε και στον τρόπο στησίματος των καταστημάτων (φωτισμός – βιτρίνες – τσάντες). Για το λόγο αυτό ενημερωθήκαμε από την έκθεση που πραγματοποιήθηκε στο ΕΚΕΠ-ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ με τίτλο ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑ (8-11 Μαΐου) ώστε έχουν τα καταστήματά μας την καλύτερη δυνατή εμφάνιση.

 

9.  ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ

ΠΙΝΑΚΑΣ 2. ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΓΕΝΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΩΝ ΕΞΟΔΩΝ

Στοιχεία Κόστους

1ο έτος

2ο έτος

3ο έτος

Εξοπλισμός

41500

55250

67550

Μισθοδοσία

44800

59500

63000

Υπηρεσίες τρίτων
Ενοίκιο

45000

48000

50000

Διάφορα λειτουργικά έξοδα
Διαφήμιση

6000

6000

6000

Ασφάλεια κτιρίου
Έξοδα μετακινήσεων
Πάγια έξοδα λειτουργίας

6000

6000

6000

Μεταφορικά μέσα

14500

14500

14500

Διάφοροι φόροι

49194.9

57713.175

59085.9375

Χρεωστικοί τόκοι

7200

8250

8250

Σύνολα

214194,9

249213,175

274385,9375

 

ΠΙΝΑΚΑΣ 3 ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΕΝΑΡΞΗΣ

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

ΠΟΣΑ

Υπηρεσίες τρίτων

50000

Άδεια λειτουργίας
Ενοίκιο

13500

Κόστος προσωπικού

4500

Βελτιωτικά έργα

70000

Φωτεινή επιγραφή

2000

Εξοπλισμός

41500

Μεταφορικά μέσα

14500

Λοιπός εξοπλισμός (Υ/Τ)

3000

Ασφάλιση κτιρίου

1000

Σύνολο

200000

 

ΠΙΝΑΚΑΣ 4. ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΟΙ ΑΡΙΘΜΟΔΕΙΚΤΕΣ

 

Έτος 1ο

Έτος 2ο

Έτος 3ο

Αριθμοδείκτης Καθαρού Περιθωρίου Κέρδους

0,36

0,35

0,35

Αριθμοδείκτες Ειδικής Ρευστότητας

1,14

2,26

3,49

Αριθμοδείκτης Είσπραξης απαιτήσεων

Πουλάμε μόνο λιανική οπότε εισπράττουμε αμέσως μετά την πώληση

 

 

ΠΙΝΑΚΑΣ 5. ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΟΣ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΣ
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ  ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΧΡΗΣΕΩΣ

2004

2005

2006

Κύκλος Εργασιών

489216

521004

536250

–114  Κόστος Πωλήσεων

97843,2

104200,8

107250

Μικτό Κέρδος Εκμετάλλευσης

391372,8

416803,2

429000

–115  Μισθοδοσία

44800

59500

63000

–116  Διάφορα έξοδα λειτουργίας
–117  Ενοίκια

45000

48000

50000

–118  Έξοδα διαφήμισης

6000

600

6000

Αποτέλεσμα προ φόρων, τόκων

279172,8

284803,2

292000

–119  Τόκοι χρεωστικοί

7200

8250

8250

Καθαρό αποτέλεσμα χρήσεως προ φόρων

286372,8

293053,2

300250

–120  Φόρος εισοδήματος

107389,8

109894,95

112593,75

Κέρδη προς Διάθεση

178983

183158,25

187656,25

 

ΠΙΝΑΚΑΣ 6. ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΟΣ ΙΣΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΧΡΗΣΗΣ …

ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΟ

ΠΟΣΑ

ΠΑΘΗΤΙΚΟ

ΠΟΣΑ

Έξοδα εγκατάστασης

200000

ΙΔΙΑ ΚΕΦΑΛΑΙΑ
Μετοχικό κεφάλαιο

90000

Αποτελέσματα εις Νέον

178983

ΠΑΓΙΟ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΟ Σύνολο ιδίων κεφαλαίων

268983

Γήπεδα

0

Κτίρια

0

Μηχανήματα

2000

ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ
Μεταφορικά μέσα

14500

Προμηθευτές

58705,92

Έπιπλα και λοιπός Εξοπλισμός

41500

Διάφοροι πιστωτές

0

Τράπεζες

120000

ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΝ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΟ
Απαιτήσεις
                 Πελάτες
                Επισφαλείς Πελάτες Σύνολο υποχρεώσεων

178705,92

Διαθέσιμα
           Ταμείο Καταθέσεις Όψεως

189688,92

              
Σύνολο κυκλοφορούντος ενεργητικού

 

 

 

ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΟΥ

447688,92

ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ ΠΑΘΗΤΙΚΟΥ

447688,92

 

10.    ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΥΧΕΡΕΙΑΣ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ

  • Οι αριθμοδείκτης Ειδικής ρευστότητας:

παρουσιάζει σημαντική βελτίωση στην διάρκεια των 3 ετών.

  • Ο αριθμοδείκτης ταχύτητας εισπράξεων απαιτήσεων:

δεν ορίζεται λόγω του ότι πουλάμε μετρητοίς.

  • Ο αριθμοδείκτης καθαρού περιθωρίου κέρδους:

παραμένει σταθερός.

 


11. ΤΕΛΙΚΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ

Τα βασικά χαρακτηριστικά πλεονεκτήματα του επιχειρηματικού μας σχεδίου είναι :

  1. Ότι απευθύνεται σε μια αγορά που αδυνατούν να μπουν μεγάλες πολυεθνικές επιχειρήσεις
  2. Ότι με τις εισαγωγές από Κίνα έχει τη δυνατότητα να εφαρμόσει επιθετική τιμολογιακή πολιτική και
  3. Με το πρωτοποριακό πρόγραμμα Marketing επιτυγχάνει να δημιουργήσει γρήγορα ένα δυνατό όνομα στη συγκεκριμένη αγορά.

 

 

 Συνολικά τον οδηγό μπορείτε να τον κατεβάσετε πατώντας εδώ!

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s