Advertisements

Κλείνει το τμήμα Οχημάτων του ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης

6 Φεβ.

Καταργείται το τμήμα Τεχνολογίας Οχημάτων του ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης.
Διαβάστε στο τέλος του άρθρου που ακολουθεί, την επιστολή φοίτητη ο οποίος κάνει λόγο για όνειρα που καταστράφηκαν σε μια στιγμή.

image

Τη… φαεινή ιδέα να καταργήσει από το ΤΕΙ Θεσσαλονίκης το Τμήμα Οχημάτων που ήταν το ένα και… μοναδικό που λειτουργούσε στην Ελλάδα είχε το υπουργείο Παιδείας αναγκάζοντας τους φοιτητές να “μετακομίσουν” και να σπουδάσουν άλλο απ’ αυτό που επέλεξαν. Διαβάστε την ανακοίνωση – καταγγελία:

“Καταργείται το μοναδικό στην Ελλάδα Τμήμα ανώτατης εκπαίδευσης με αντικείμενο τα οχήματα, αγνοώντας τις ανάγκες της αγοράς που επί σειρά  ετών  καλύπτει  με  αποφοίτους  του Τμήματος Οχημάτων, σημαντικές θέσεις στελεχών, όπως σε τεχνικές υπηρεσίες υπουργείων, αντιπροσωπείες  οχημάτων, πραγματογνωμοσύνες,  επιχειρήσεις ελέγχου και συντήρησης οχημάτων, φορτηγών, λεωφορείων και οχημάτων έργων, γεωργικών ελκυστήρων, μετρό, τρένων και πολλές άλλες συναφείς δραστηριότητες”, τονίζει με ανακοίνωσή του το τμήμα Οχημάτων.

Για  ακατανόητους λόγους το Τμήμα Οχημάτων καταργείται κατά παράβαση της αρχής της μοναδικότητας ενόσω η αγορά εργασίας καταδεικνύει επι σειρά ετών ότι υφίσταται μία πολύ καλή και συνεχή  απορροφητικότητα. Η  μοναδικότητα του τμήματος Οχημάτων αποτυπώνεται στο σχετικό ΦΕΚ 998Β/26-07-2006.

Οι εργαστηριακές υποδομές, αξίας εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ, είναι εξειδικευμένες στην περιοχή της Τεχνολογίας Οχημάτων και δεν είναι δυνατόν να υποκατασταθούν από τις αντίστοιχες υποδομές ενός Τμήματος Μηχανολογίας. Ενδεικτικά αναφέρονται:

• Εργαστήριο Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (ΚΤΕΟ)

(το μοναδικό στην Ελλάδα)

• Αεροσήραγγα μελέτης Αεροδυναμικής Οχημάτων

(η μοναδική στην Ελλάδα σε Τ.Ε.Ι.)

• Εργαστήριο Μηχανών Εσωτερικής Καύσης με υδραυλική πέδη

(το μοναδικό στην Ελλάδα σε Τ.Ε.Ι.)

• Εργαστήριο Ηλεκτροτεχνίας/ Ηλεκτρονικής Οχημάτων

• Εργαστήριο Δυναμικής Οχημάτων

Πρέπει να σημειωθεί ότι μεγάλος αριθμός μαθημάτων του Προγράμματος Σπουδών του Τμ. Οχημάτων είναι εξειδικευμένα και δε διδάσκονται σε κανένα  Πανεπιστήμιο  ή  Τ.Ε.Ι.  της  χώρας.

Ενδεικτικά αναφέρονται:

• Αεροδυναμική Οχημάτων

• Οχήματα Ι

• Οχήματα ΙΙ

• Θεωρία Ελαστικών

• Οχήματα Βαρέως Τύπου

• Οχήματα Δομικών Έργων

• Δίτροχα Οχήματα

• Οχήματα Ανωμάλου Εδάφους

• Τεχνικός Έλεγχος Οχημάτων – ΚΤΕΟ

• Δυναμική Ατυχημάτων Πραγματογνωμοσύνες

• Ηλεκτροτεχνία Οχημάτων

• Ηλεκτρονικά Συστήματα Οχημάτων

• Δυναμική Οχημάτων

• Ηλεκτροκίνητα & Υβριδικά Οχήματα

• Υπερπληρωτές Οχημάτων

• Μηχατρονική

Οι Φοιτητές του Τμ. Οχημάτων εισήχθησαν νομίμως μετά από επιτυχείς εξετάσεις στο πλαίσιο των Πανελληνίων Εξετάσεων, πολλοί έχοντάς το ως πρώτη ή αποκλειστική επιλογή.

Τα κίνητρα των Φοιτητών για την επιλογή τους αυτή ήταν:

• προοπτικές επαγγελματικής αποκατάστασης

• προσωπική επιθυμία σπουδών στην ιδιαίτερη αυτή γνωστική περιοχή

Έχει η Πολιτεία το δικαίωμα

• να στερήσει από τον Φοιτητή τη δυνατότητα να σπουδάσει αυτό που ο ίδιος νόμιμα επέλεξε και επέτυχε;

• να  τον εξαναγκάσει να μετακομίσει για να σπουδάσει κάτι διαφορετικό που ποτέ δεν επέλεξε και με εξοντωτικό κόστος για την οικογένειά του και τον ίδιο;

Ενδεικτικά, γονέας Φοιτητή από το Ηράκλειο Κρήτης παραπονέθηκε εντονότατα ότι αν ήθελε να σπουδάσει το παιδί του Μηχανολογία θα αποφάσιζε  να  παραμείνει  στην  Κρήτη  και  να  σπουδάσει  στο αντίστοιχο Τμήμα Μηχανολογίας του Τ.Ε.Ι. Κρήτης και όχι στο Τ.Ε.Ι. Σερρών με πολλαπλάσια έξοδα.

Με ποιά συγκεκριμένα ακαδημαϊκά κα  οικονομικά κριτήρια αποφασίστηκε η κατάργηση του Τμ. Οχημάτων; Εγγυώνται τα κριτήρια αυτά  την ποιοτικά ανώτερη εκπαίδευση και την εξοικονόμηση πόρων; Στο Τμ. Οχημάτων υπάρχουν σήμερα  1027 ενεργοί Φοιτητές,  οι οποίοι πρέπει να μετακομίσουν. Επιπλέον, δεν πρέπει να παραβλεφθούν τα σημαντικά κοινωνικά και οικονομικά προβλήματα που προκαλεί μια τέτοια μεταβολή στο προσωπικό του Τμήματος.

Συμπερασματικά, η κατάργηση του Τμήματος Οχημάτων του Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης θα έχει μόνο αρνητικές επιπτώσεις τόσο για την κοινωνία όσο και τους φοιτητές και τους καθηγητές

Ο Π.Θ. είναι φοιτητής του τμήματος Οχημάτων και στην επιστολή του προς την zougla.gr αναφέρει τα εξής:

«Είμαι ένας από τους φοιτητές που είδαν χθες το μέλλον μας να καταστρέφεται…Ο σκοπός του μηνύματος αυτού είναι οι αλλαγές στην ‘ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ’ εκπαίδευση, θα μου επιτρέψετε να την χαρακτηρίσω έτσι λόγω των σημερινών γεγονότων και θα σας εξηγήσω ακριβώς το λόγο δεν νοείται να γίνει σε εφαρμογή τουλάχιστον στο τμήμα όπου φοιτώ, το τμήμα ΟΧΗΜΑΤΩΝ .Το τμήμα ΟΧΗΜΑΤΩΝ είναι το μοναδικό τμήμα μηχανολογίας ΟΧΗΜΑΤΩΝ σε όλη την ΕΛΛΑΔΑ, ως κύριοι σκοποί του τμήματος Οχημάτων έχει ως αποστολή να προάγει, με τη διδασκαλία και την εφαρμοσμένη έρευνα, την ανάπτυξη και τη μετάδοση των γνώσεων στον τεχνολογικό τομέα των οχημάτων δρόμου και ανώμαλου εδάφους.

Στο γνωστικό του αντικείμενο περιλαμβάνονται η μελέτη διάφορων υποσυστημάτων ενός οχήματος, η σχεδίαση και η ανάλυση της λειτουργίας τους, σε επίπεδο θεωρητικό και εργαστηριακό. Το τμήμα μας σε κανένα σημείο δεν είναι ταυτόσημο με κανένα τμήμα ΤΕΙ ή ΑΕΙ. Στο χώρο του ΤΕΙ το τμήμα ΟΧΗΜΑΤΩΝ έχει ένα νεόχτιστο κτήριο πλήρης εξοπλισμένο με όλα τα απαραίτητα εργαλεία πρόσφατα και ολοκαίνουργια . Τελειώνοντας το τμήμα οχημάτων έχουμε την δυνατότητα ΜΟΝΟ ΕΜΕΙΣ εξειδικευμένα να εργαζόμαστε σε ΚΤΕΟ (Δημόσια και Ιδιωτικά) και όχι μόνο μπορούμε να εργαστούμε σαν πραγματογνώμονες σε πολλούς κλάδους είμαστε από τους λίγους τομείς που στην περίοδο κρίσης οι τελειόφοιτοι βρίσκουν δουλειά στο αντικείμενο όπου σπουδάζουν.

Στο τμήμα μας ‘τρέχουν’ εκπαιδευτικά προγράμματα όχι μόνο σε αυτοκινητοβιομηχανίες αλλά και με συμμετοχή σε πολλά ευρωπαϊκά προγράμματα εκπαίδευσης, που φυσικά προσφέρουν στο τμήμα έσοδα μου μεταφέρονται και αξιοποιούνται από την διοίκηση του ΤΕΙ ως στόχο για το επόμενο ακαδημαϊκό έτος ήταν η δημιουργία σχεδίαση και μελέτη μονοθέσιου και την συμμετοχή μας σε τέτοιους διαγωνισμούς .Και φτάνουμε στο σήμερα.. όπου εν μέσω εξεταστικής περιόδου μαθαίνουμε τις προθέσεις τις κυβέρνησης, να μας καταστρέψει τα όνειρα.

Περιλαμβάνοντας μας σαν ένα τυπικό τμήμα ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑΣ.. “στέλνοντας” μας στις Σέρρες να πάρουμε ένα πτυχίο μηχανολόγου, που όπως ξέρουμε όλοι κανένας απόφοιτος ΤΕΙ δεν μπορεί να υπογράψει μια σχέδιο-μελέτη, ποτέ δεν ζητήσαμε αυτό.. Αλλά όχι να μας καταστρέψει και αυτά τα λίγα που έχουμε. Ο κύριος υπουργός προανήγγειλε ότι οι αλλαγές στην παιδεία έχουν μόνο σκοπό την ενδυνάμωση…ΠΟΙΑ ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗ; Είμαστε το ΜΟΝΑΔΙΚΟ τμήμα ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ.. Μας “πετάνε” σαν ζητιάνους σε ένα τμήμα μηχανολογίας για να λέμε ότι κάναμε κάτι στην ζωή μας; εεεε όχι κύριοι ΔΕΝ το δεχόμαστε. ΜΕ ΤΟ ΝΑ ΜΑΣ ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΕΤΑΙ ΝΑ ΟΝΕΙΡΑ ΠΙΣΤΕΨΤΕ ΜΑΣ ΜΟΝΟ ΜΙΣΟΣ ΜΑΣ ΔΗΜΙΟΥΓΕΙΤΑΙ… Σύμφωνα με το σχέδιο ΑΘΗΝΑ ΤΕΙ μηχανολογίας θα έχουν η Σέρρες και η Καβάλα με την Καβάλα να έχει μόνο 4 μόνιμους εκπαιδευτικούς όταν εμείς έχουμε 11. Μας στέλνουν στις σάρες χωρίς καν να κοιτάξουν ποια μαθήματα οι τελειόφοιτοι ΟΧΗΜΑΤΩΝ διεκπεραιώνουν ούτε σε αυτό τον κόπο δεν μπήκαν.. ΑΛΛΑ Η ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΜΠΡΑΒΟ ΣΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ.. Αν κάποιος άσχετος με το ζήτημα κοιτάξει έναν οδηγό σπουδών του τμήματος ΟΧΗΜΑΤΩΝ, ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ σε οποιοδήποτε πολυτεχνείο θα αντιληφθεί ότι τα πιο πολλά κοινά μαθήματα μεταξύ μας τα έχουν οι ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ, δεν ζητήσαμε ποτέ και δεν πρόκειται να ζητήσουμε να πάμε εκεί, δεν το αξίζουμε στο κάτω κάτω, αλλά μην μας πηγαίνετε σε ένα κατώτερο επίπεδο, άλλο στόχο είχε ο καθένας μας όταν μπήκε.. ΔΕΝ πήγαμε στο ΟΧΗΜΑΤΩΝ για να κοιτάμε λέβητες και ασανσέρ ΔΕΝ μπήκαμε στο ΟΧΗΜΑΤΩΝ για να γίνουμε ΒΟΗΘΟΊ κάποιου μηχανικού.. ΔΕΝ μας αφορούν αυτά ΔΕΝ ΜΑΣ ΕΝΔΙΑΦΈΡΟΥΝ.ΑΝ ΘΈΛΑΜΕ ΝΑ ΜΕΛΕΤΆΜΕ ΑΣΑΝΣΕΡ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΕΣ ΘΈΡΜΑΝΣΗΣ ΚΑΙ ΚΛΙΜΑΤΙΣΤΙΚΑ ΘΑ ΕΙΧΑΜΕ ΠΑΕΙ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑ…ΟΧΙ ΟΧΗΜΑΤΩΝ.

ΑΝ ΨΗΦΙΣΤΕΙ ΠΙΣΤΕΨΤΕ ΜΕ ελάχιστοι συμφοιτητές θα συνεχίσουν τις σπουδές στις Σέρρες όχι μόνο για το οικονομικό, αλλά και για το πτυχίο που θα πάρουμε. ΑΝ Ο ΣΤΟΧΟΣ ΤΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΜΑΣ ΚΑΤΑΣΤΡΕΨΟΥΝ ΤΑ ΟΝΕΙΡΑ ….ΤΟΝ ΠΕΤΥΧΑΝ ΣΕ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΟ ΒΑΘΜΟ…ΜΠΟΡΟΥΝΕ ΝΑ ΚΟΙΜΟΥΝΤΑΙ ΠΛΕΟΝ ΗΣΥΧΟΙ Η ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΘΑ ΠΕΤΥΧΕΙ ΘΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΊΣΕΤΕ ΤΑ ΤΕΙ ΠΟΥ ΟΝΕΙΡΕΥΕΣΤΕ ΚΑΙ ΘΑ ΜΑΣ ΒΡΕΙΤΕ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΔΙΚΟ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΛΟΓΟ ΣΥΝΧΩΝΕΥΣΗ …Η ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΤΙΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ..

ΕΙΜΑΙ ΜΟΝΟ ΕΙΚΟΣΙ ΕΤΩΝ ΚΑΙ ΑΝ ΣΥΜΒΕΙ ΑΥΤΟ η επιλογή μου είναι να ξαναδώσω πανελλήνιες εξετάσεις μετά από δυο (2) χρόνια..

Με αυτό το μήνυμα θα ήθελα να δημοσιοποιήσω το πρόβλημα μας και φυσικά να δείτε και μόνοι σας άλλη μια αδικία που θα πρέπει να υποστούμε χωρίς να μας ρωτήσει κανένας..

Με εκτίμηση,

Π.Θ».

zoungla.gr/seleo.gr

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s