Advertisements

60 εκατ. ευρώ θα δώσει η Google για τα γαλλικά ΜΜΕ

5 Φεβ.

image

H Google δέχθηκε να καταβάλει σε ένα ταμείο 60 εκατομμύρια ευρώ «προκειμένου να διευκολύνει τη μετάβαση του Τύπου στον ψηφιακό κόσμο», όπως ανακοίνωσαν ο γάλλος Πρωθυπουργός Φρανσουά Ολάντ και ο πρόεδρος της εταιρείας Ερικ Σμιτ.

Ημέρες δόξας ζει τελευταία ο γάλλος Πρόεδρος Φρανσουά Ολάντ… Το Σάββατο τον υποδέχθηκαν ως απελευθερωτή στο Μάλι. Μία ημέρα νωρίτερα είχε συμφιλιώσει την Google και τον (γαλλικό) Τύπο: υπό την αιγίδα του υπογράφηκε η συμφωνία με την οποία έθαψαν τον πέλεκυν του πολέμου οι γάλλοι εκδότες και ο γίγαντας των μηχανών αναζήτησης. Η Google δέχθηκε να καταβάλει σε ένα ταμείο 60 εκατ. ευρώ προκειμένου να διευκολύνει «τη μετάβαση του Τύπου στον ψηφιακό κόσμο». Παράλληλα, θα βοηθήσει τα γαλλικά ειδησεογραφικά μέσα να αυξήσουν τα έσοδά τους από τις online διαφημίσεις. Ο πρόεδρός της Ερικ Σμιτ έκανε λόγο για «ιστορική συμφωνία». Ο Φρανσουά Ολάντ για «κοσμοϊστορικό γεγονός» που μπορεί να λειτουργήσει ως μοντέλο «και για άλλες χώρες και για τομείς του πολιτισμού». Διότι η Google δεν έχει ανοιχτούς λογαριασμούς μόνο με τον γαλλικό Τύπο ούτε μόνο με το γαλλικό κράτος.
Σε ολόκληρη την Ευρώπη οι εφημερίδες, όπως και ο κόσμος της μουσικής ή του κινηματογράφου, επικρίνουν τις μηχανές αναζήτησης γενικά και τη μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης ειδικότερα (ελέγχει το 82% της ευρωπαϊκής αγοράς) διότι αποκομίζει κέρδη από διαφημίσεις κάνοντας αναφορά ή παραπέμποντας στο περιεχόμενό τους. Στη Γαλλία, στη Γερμανία, στην Ιταλία, στο Βέλγιο, οι εκδότες έκαναν ένα βήμα παραπάνω: ζήτησαν από την κυβέρνησή τους να αναγκάσει την Google να τους αποζημιώνει. Τον Οκτώβριο ο Ολάντ συζήτησε με τον Σμιτ το ενδεχόμενο ενός νέου φόρου, που θα καλούνταν να καταβάλλουν οι μηχανές αναζήτησης κάθε φορά που χρησιμοποιούν περιεχόμενο γαλλικών μέσων. Η Google απείλησε να αποκλείσει τους γαλλικούς ιστότοπους από τα αποτελέσματα στην αναζήτησή της. Αρχισαν διαπραγματεύσεις με διαμεσολαβητή, διορισμένο από το Ελιζέ, τον Μαρκ Σβαρτζ.

Οι όροι της συμφωνίας. Βάσει της συμφωνίας που επετεύχθη, η Google θα βάλει σε ένα ταμείο 60 εκατ. ευρώ – στην πραγματικότητα η τσέπη της είναι πολύ πιο βαθιά, σε 1,4 δισ. ευρώ υπολογίζονται τα διαφημιστικά έσοδά της μόνο στη Γαλλία. Εφημερίδες, περιοδικά και ιστότοποι ειδησεογραφικού χαρακτήρα (και μόνο) θα μπορούν να καταθέτουν σε αυτό σχέδια μετάβασης στον ψηφιακό κόσμο και ένα διοικητικό συμβούλιο αποτελούμενο από «ανεξάρτητες προσωπικότητες» θα επιλέγει τα πιο ελπιδοφόρα. Τι θα γίνει όμως όταν εξαντληθεί αυτό το ταμείο; «Θα ξαναβρεθούμε με τον πρόεδρο της Google για μια νέα συνέντευξη Τύπου», απάντησε σιβυλλικά ο Ολάντ.
Μόνο αργότερα, μέσω εκπροσώπου της Google, πληροφορήθηκε ο κόσμος και τη δεύτερη πτυχή της συμφωνίας, τις «εμπορικές συμφωνίες» που θα συνάψει η εταιρεία με τους εκδότες «προκειμένου να τους βοηθήσει… να αυξήσουν τα online έσοδά τους μέσω διαφημιστικών λύσεων». Που σημαίνει ότι τα ειδησεογραφικά μέσα θα αρχίσουν να επωφελούνται από τις διαφημιστικές πλατφόρμες της Google, συμπεριλαμβανομένων των AdSense και AdMob για τα κινητά τηλέφωνα. Πώς ακριβώς θα μοιραστούν τα έσοδα παραμένει ασαφές. Για «το πρώτο βήμα ενός γίγαντα του Ιντερνετ προς τους εκδότες», έκανε λόγο η εκπρόσωπος των γάλλων εκδοτών Ναταλί Κολίν. Ολες οι πλευρές δήλωσαν χαρούμενες· όπως σχολίασε πάντως εκ των υστέρων ο γαλλικός Τύπος, η Google τη γλίτωσε μάλλον φτηνά.

Εκκρεμότητες
Απομένει να φανεί πώς θα διευθετηθούν οι υπόλοιπες προστριβές της Google με την Ευρώπη στους τομείς της φορολογίας, του ανταγωνισμού και των προσωπικών δεδομένων.
Τα νέα

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s