Advertisements

Τι να πιεις και τι να μην πιεις όταν κάνεις δίαιτα Τα καλύτερα και χειρότερα υγρά για απώλεια βάρους

3 Φεβ.

Πολλοί από μας προσέχουμε τι τρώμε αλλά όχι όμως και τι πίνουμε ειδικά όταν κάνουμε δίαιτα. Αυτό είναι μεγάλος λάθος. Ο μέσος άνθρωπος παίρνει το ένα πέμπτο των ημερήσιων θερμίδων του από τα υγρά (ροφήματα, ποτά και αναψυκτικά). Η επιλογή του σωστού ροφήματος μπορεί να κινητοποιήσει τον μεταβολισμό, να κόψει την όρεξη και να μειώσει το σύνολο των θερμίδων.

Στο φωτορεπορτάζ που ακολουθεί, δείτε ποια ροφήματα σας βοηθούν και ποια σας εμποδίζουν να χάσετε βάρος.

A close up on three soda bottles isolated on a white background.

Κάθε φορά που ανοίγετε ένα κουτάκι αναψυκτικού καταναλώνετε εκατοντάδες κενές θερμίδες. Η επιλογή των διαιτητικών αναψυκτικών είναι μια προφανής επιλογή να περιορίσετε τις θερμίδες, αλλά οι έρευνες έχουν παρουσιάσει ανάμικτα αποτελέσματα ως προς το κατά πόσο επηρεάζει η επιλογή την απώλεια βάρους. Μερικές έρευνες υποστηρίζουν ότι υπάρχει μεσοπρόθεσμο όφελος. Άλλες πάλι έχουν δείξει ότι τα αναψυκτικά διαίτης συντελούν σε αύξηση του βάρους. Αν οι θερμίδες που παίρνετε είναι περισσότερες απ’ αυτές που καίτε, προτιμήστε μεν τα αναψυκτικά διαίτης χωρίς όμως να το παρακάνετε.

Η αντικατάσταση των ανθρακούχων αναψυκτικών με νερό σίγουρα θα σας γλιτώσει από εκατοντάδες θερμίδες καθημερινά. Δύο ποτήρια νερό πριν από κάθε γεύμα μπορεί να μειώσει την χωρητικότητα του στομάχου και έτσι να φάτε λιγότερο. Επίσης σύμφωνα με πρόσφατα ερευνητικά δεδομένα η κατανάλωση άφθονου νερού μπορεί να έχει θετική επίδραση στον μεταβολισμό.

Η αντικατάσταση των ανθρακούχων αναψυκτικών με νερό σίγουρα θα σας γλιτώσει από εκατοντάδες θερμίδες καθημερινά. Δύο ποτήρια νερό πριν από κάθε γεύμα μπορεί να μειώσει την χωρητικότητα του στομάχου και έτσι να φάτε λιγότερο. Επίσης σύμφωνα με πρόσφατα ερευνητικά δεδομένα η κατανάλωση άφθονου νερού μπορεί να έχει θετική επίδραση στον μεταβολισμό.

Ένας χυμός φρούτων μπορεί να έχει τις ίδιες θερμίδες με ένα αναψυκτικό, αλλά σίγουρα προσφέρει περισσότερα θρεπτικά στοιχεία στον οργανισμό. Όμως το ερώτημα είναι πως θα πάρουμε τις βιταμίνες και τα αντιοξειδωτικά χωρίς τη ζάχαρη. Ο καλύτερος τρόπος είναι να επιλέγετε πάντα 100% φυσικό χυμό φρούτων. Αποφύγετε έτοιμους χυμούς αφού έχουν πρόσθετες γλυκαντικές ουσίες. Επίσης μπορείτε να περιορίσετε τις θερμίδες, αραιώνοντας τον χυμό με νερό.

Ένας χυμός φρούτων μπορεί να έχει τις ίδιες θερμίδες με ένα αναψυκτικό, αλλά σίγουρα προσφέρει περισσότερα θρεπτικά στοιχεία στον οργανισμό. Όμως το ερώτημα είναι πως θα πάρουμε τις βιταμίνες και τα αντιοξειδωτικά χωρίς τη ζάχαρη. Ο καλύτερος τρόπος είναι να επιλέγετε πάντα 100% φυσικό χυμό φρούτων. Αποφύγετε έτοιμους χυμούς αφού έχουν πρόσθετες γλυκαντικές ουσίες. Επίσης μπορείτε να περιορίσετε τις θερμίδες, αραιώνοντας τον χυμό με νερό.

Ο χυμός λαχανικών είναι θρεπτικός όπως και ο χυμός των φρούτων αλλά έχει τις μισές θερμίδες και περισσότερο όμως νάτριο. Ένα φλιτζάνι χυμός ντομάτας έχει περίπου 41 θερμίδες, ενώ ίση ποσότητα χυμού πορτοκαλιού 122 θερμίδες. Ένας χυμός λαχανικών χωρίς να σουρωθεί μπορεί να σας προσφέρει επίσης άφθονες φυτικές ίνες και να ελέγξει καλύτερα το αίσθημα της πείνας.

Ο χυμός λαχανικών είναι θρεπτικός όπως και ο χυμός των φρούτων αλλά έχει τις μισές θερμίδες και περισσότερο όμως νάτριο. Ένα φλιτζάνι χυμός ντομάτας έχει περίπου 41 θερμίδες, ενώ ίση ποσότητα χυμού πορτοκαλιού 122 θερμίδες. Ένας χυμός λαχανικών χωρίς να σουρωθεί μπορεί να σας προσφέρει επίσης άφθονες φυτικές ίνες και να ελέγξει καλύτερα το αίσθημα της πείνας.

Αναμίξτε μπανάνα, φράουλες και βατόμουρα σε ένα αφράτο smoothie και θα έχετε ένα γευστικό «όπλο» βιταμινών και ιχνοστοιχείων. Η καλύτερη επιλογή είναι να φτιάχνετε μόνοι σας τα smoothies της επιλογής σας ώστε να ελέγχετε τον αριθμό των θερμίδων, τη σύσταση. Τα έτοιμα smoothies περιέχουν συνήθως παγωτό, μέλι ή άλλες γλυκαντικές ουσίες που τα κάνουν πλούσια σε θερμίδες. Φτιάξτε το smoothie της επιλογής σας με φρέσκο γάλα ή παγωμένο γιαούρτι για λιγότερες θερμίδες και περισσότερη γεύση.

Αναμίξτε μπανάνα, φράουλες και βατόμουρα σε ένα αφράτο smoothie και θα έχετε ένα γευστικό «όπλο» βιταμινών και ιχνοστοιχείων. Η καλύτερη επιλογή είναι να φτιάχνετε μόνοι σας τα smoothies της επιλογής σας ώστε να ελέγχετε τον αριθμό των θερμίδων, τη σύσταση. Τα έτοιμα smoothies περιέχουν συνήθως παγωτό, μέλι ή άλλες γλυκαντικές ουσίες που τα κάνουν πλούσια σε θερμίδες. Φτιάξτε το smoothie της επιλογής σας με φρέσκο γάλα ή παγωμένο γιαούρτι για λιγότερες θερμίδες και περισσότερη γεύση.

Τα τρόφιμα που είναι πλούσια σε ασβέστιο είναι γνωστό ότι κάνουν καλό στην υγεία και βοηθούν στην απώλεια βάρους. Έρευνες έχουν δείξει ότι τρώγοντας περισσότερα γαλακτοκομικά ή πίνοντας περισσότερο γάλα, η απώλεια βάρους είναι πιο αποτελεσματική. Προτιμήστε όμως αποβουτυρωμένο ή γάλα με λίγα λιπαρά καθώς και τις light εκδοχές γιαουρτιών και τυριών.

Τα τρόφιμα που είναι πλούσια σε ασβέστιο είναι γνωστό ότι κάνουν καλό στην υγεία και βοηθούν στην απώλεια βάρους. Έρευνες έχουν δείξει ότι τρώγοντας περισσότερα γαλακτοκομικά ή πίνοντας περισσότερο γάλα, η απώλεια βάρους είναι πιο αποτελεσματική. Προτιμήστε όμως αποβουτυρωμένο ή γάλα με λίγα λιπαρά καθώς και τις light εκδοχές γιαουρτιών και τυριών.

Τα περισσότερα ενεργειακά και αθλητικά ποτά είναι πλούσια σε θερμίδες, όπως και τα αναψυκτικά. Ίσως έχουν περισσότερα πρόσθετα θρεπτικά συστατικά, αλλά τις ίδιες βιταμίνες και ιχνοστοιχεία μπορείτε να τα βρείτε σε τρόφιμα με λίγες θερμίδες. Όσοι ενδιαφέρονται πραγματικά να χάσουν βάρος θα πρέπει να προτιμούν το νερό για καλύτερη ενυδάτωση του οργανισμού, εκτός αν έχουν ανάγκη επιπλέον θρεπτικά συστατικά λόγω υπερβολικής εφίδρωσης και έντονης σωματικής άσκησης.

Τα περισσότερα ενεργειακά και αθλητικά ποτά είναι πλούσια σε θερμίδες, όπως και τα αναψυκτικά. Ίσως έχουν περισσότερα πρόσθετα θρεπτικά συστατικά, αλλά τις ίδιες βιταμίνες και ιχνοστοιχεία μπορείτε να τα βρείτε σε τρόφιμα με λίγες θερμίδες. Όσοι ενδιαφέρονται πραγματικά να χάσουν βάρος θα πρέπει να προτιμούν το νερό για καλύτερη ενυδάτωση του οργανισμού, εκτός αν έχουν ανάγκη επιπλέον θρεπτικά συστατικά λόγω υπερβολικής εφίδρωσης και έντονης σωματικής άσκησης.

Όταν χρειάζεστε λίγη καφεΐνη, ο καφές είναι η καλύτερη επιλογή συγκριτικά με τα αναψυκτικά και τα ενεργειακά ποτά. Ο σκέτος καφές δεν έχει καμιά θερμίδα και είναι πλούσιος σε αντιοξειδωτικές ουσίες. Μελέτες έχουν δείξει ότι πίνοντας μέτριες ποσότητες καφέ (3 με 4 φλιτζάνια την ημέρα) βελτιώνουμε τη διάθεση και τη συγκέντρωση και μειώνουμε τον κίνδυνο εκδήλωσης διαβήτη τύπου ΙΙ και αρκετών μορφών καρκίνου.

Όταν χρειάζεστε λίγη καφεΐνη, ο καφές είναι η καλύτερη επιλογή συγκριτικά με τα αναψυκτικά και τα ενεργειακά ποτά. Ο σκέτος καφές δεν έχει καμιά θερμίδα και είναι πλούσιος σε αντιοξειδωτικές ουσίες. Μελέτες έχουν δείξει ότι πίνοντας μέτριες ποσότητες καφέ (3 με 4 φλιτζάνια την ημέρα) βελτιώνουμε τη διάθεση και τη συγκέντρωση και μειώνουμε τον κίνδυνο εκδήλωσης διαβήτη τύπου ΙΙ και αρκετών μορφών καρκίνου.

Αν προσθέσετε σαντιγί, σιρόπι με γεύση ή μια μπάλα παγωτό, το αθώο φλιτζάνι καφέ μετατρέπεται σε ένα ναρκοπέδιο λιπαρών και ζάχαρης. Οι «μοδάτοι» καφέδες μπορεί να περιέχουν έως και 570 θερμίδες ανά φλιτζάνι, δηλαδή περισσότερο από ένα ελαφρύ ορεκτικό. Αν δεν σας αρέσει σκέτος ο καφές τότε προσθέστε λίγο άπαχο γάλα και ένα τεχνητό γλυκαντικό για να περιορίσετε τον αριθμό των θερμίδων.

Αν προσθέσετε σαντιγί, σιρόπι με γεύση ή μια μπάλα παγωτό, το αθώο φλιτζάνι καφέ μετατρέπεται σε ένα ναρκοπέδιο λιπαρών και ζάχαρης. Οι «μοδάτοι» καφέδες μπορεί να περιέχουν έως και 570 θερμίδες ανά φλιτζάνι, δηλαδή περισσότερο από ένα ελαφρύ ορεκτικό. Αν δεν σας αρέσει σκέτος ο καφές τότε προσθέστε λίγο άπαχο γάλα και ένα τεχνητό γλυκαντικό για να περιορίσετε τον αριθμό των θερμίδων.

Το πράσινο τσάι είναι μια εξαιρετική επιλογή όταν χρειάζεστε κάτι να πιείτε. Όχι μόνο επειδή δεν έχει θερμίδες, αλλά και επειδή έρευνες έχουν δείξει ότι εκχυλίσματα πράσινου τσαγιού μπορούν να προάγουν την απώλεια βάρους. Δεν είναι ξεκάθαρο πως ακριβώς βοηθά την απώλεια κιλών, αν και η καφεΐνη και άλλα μικροσυστατικά όπως οι κατεχίνες που περιέχει, παίζουν καθοριστικό ρόλο. Τα οφέλη μάλιστα διαρκούν αρκετές ώρες, οπότε μπορείτε να πίνετε πράσινο τσάι τουλάχιστον δύο φορές την ημέρα.

Το πράσινο τσάι είναι μια εξαιρετική επιλογή όταν χρειάζεστε κάτι να πιείτε. Όχι μόνο επειδή δεν έχει θερμίδες, αλλά και επειδή έρευνες έχουν δείξει ότι εκχυλίσματα πράσινου τσαγιού μπορούν να προάγουν την απώλεια βάρους. Δεν είναι ξεκάθαρο πως ακριβώς βοηθά την απώλεια κιλών, αν και η καφεΐνη και άλλα μικροσυστατικά όπως οι κατεχίνες που περιέχει, παίζουν καθοριστικό ρόλο. Τα οφέλη μάλιστα διαρκούν αρκετές ώρες, οπότε μπορείτε να πίνετε πράσινο τσάι τουλάχιστον δύο φορές την ημέρα.

Τα δροσιστικά ροφήματα ενδεχομένως να σας φαίνονται ελαφρά στην γεύση αλλά είναι βαριά σε θερμίδες. Ένα ποτήρι παγωμένο κρασί μπορεί να έχει 190 θερμίδες και 22 γραμμάρια υδατάνθρακες. Η ίδια ποσότητα λεμονάδας ή αλκοολούχου αναψυκτικού μπορεί να έχει 315 θερμίδες. Το κανονικό κρασί δεν είναι σε καμιά περίπτωση ποτό διαίτης, από ένα ποτήρι μπορεί να έχει 100 θερμίδες. Αν όμως αναμείξετε μια δόση μεταλλικού νερού με μια δόση κρασιού, τότε θα έχετε μια πιο light εκδοχή δροσιάς.

Τα δροσιστικά ροφήματα ενδεχομένως να σας φαίνονται ελαφρά στην γεύση αλλά είναι βαριά σε θερμίδες. Ένα ποτήρι παγωμένο κρασί μπορεί να έχει 190 θερμίδες και 22 γραμμάρια υδατάνθρακες. Η ίδια ποσότητα λεμονάδας ή αλκοολούχου αναψυκτικού μπορεί να έχει 315 θερμίδες. Το κανονικό κρασί δεν είναι σε καμιά περίπτωση ποτό διαίτης, από ένα ποτήρι μπορεί να έχει 100 θερμίδες. Αν όμως αναμείξετε μια δόση μεταλλικού νερού με μια δόση κρασιού, τότε θα έχετε μια πιο light εκδοχή δροσιάς.

Μια δόση αλκοόλ έχει λιγότερες θερμίδες από το κρασί ή το αλκοολούχο αναψυκτικό, αλλά αν επιλέξετε κοκτέιλ τότε χάσατε τον έλεγχο. Ένα White Russian με κρέμα έχει 715 θερμίδες, για παράδειγμα.

Μια δόση αλκοόλ έχει λιγότερες θερμίδες από το κρασί ή το αλκοολούχο αναψυκτικό, αλλά αν επιλέξετε κοκτέιλ τότε χάσατε τον έλεγχο. Ένα White Russian με κρέμα έχει 715 θερμίδες, για παράδειγμα.

Φυσικά και η μπίρα δεν πρόκειται να σας βοηθήσει να χάσετε κιλά. Αλλά αν πραγματικά δεν μπορείτε να την αποφύγετε, τότε μπορείτε να πιείτε μια light μπίρα. Η ελαφριά εκδοχή της μπίρας έχει 100 θερμίδες ανά ποτήρι, συγκριτικά με τις 150 θερμίδες μιας κανονικής μπίρας.

Φυσικά και η μπίρα δεν πρόκειται να σας βοηθήσει να χάσετε κιλά. Αλλά αν πραγματικά δεν μπορείτε να την αποφύγετε, τότε μπορείτε να πιείτε μια light μπίρα. Η ελαφριά εκδοχή της μπίρας έχει 100 θερμίδες ανά ποτήρι, συγκριτικά με τις 150 θερμίδες μιας κανονικής μπίρας.

health.in.gr

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s