Advertisements

Οι Ελληνικές εξαγωγές και η μάχη της «Φέτας Τασμανίας» εναντίον της Ελληνικής φέτας

19 Ιαν.

image

Στo πλαίσιo της διεθνούς έκθεσης προώθησης αγροτικών προϊόντων «Πράσινη Εβδομάδα» (Grüne Woche) στο Βερολίνο ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Θανάσης Τσαυτάρης εγκαινίασε τα ελληνικά περίπτερα μαζί με τη γερμανίδα ομόλογό του Ilse Aigner.

Στη συνέντευξη που παραχώρησε στην Deutsche Welle τόνισε την ανάγκη εκσυγχρονισμού και εξωστρέφειας του ελληνικού αγροτικού τομέα, λαμβάνοντας υπόψη την αυξημένη ζήτηση ελληνικών προϊόντων στο εξωτερικό. «Την ώρα που όλος ο κόσμος θέλει αυτά τα προϊόντα, νομίζω ότι είναι καιρός να στρέψουμε και εμείς την προσοχή μας από μια γεωργία χαμηλού κόστους που ήταν η προτεραιότητα του παρελθόντος προς μια γεωργία περισσότερο ποιοτική και εξωστρεφή», δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Τσαυτάρης.

Αύξηση των εξαγωγών ελληνικών αγροτικών προϊόντων

Ο νέος αυτός προσανατολισμός έχει ήδη ξεκινήσει, διευκρινίζει ο κ. Τσαυτάρης, παρουσιάζοντας ήδη τα πρώτα θετικά αποτελέσματα: «Χάρη στις προσπάθειες αυτές βλέπουμε να έχει ανεβεί και στη Γερμανία κατά 25% η εξαγωγή του ελληνικού ελαιόλαδου, προπαντός του βιολογικού ελαιόλαδου. Η εξαγωγή των κρασιών μας προς τη Γερμανία έχει αυξηθεί κατά 26% . Κάνουμε μεγάλη προσπάθεια για το τυρί τη φέτα, τα μέλια μας, τα φυσικά βιολογικά φρέσκα φρούτα, τα λαχανικά, τις κονσέρβες».

Όπως είπε ο κ. Τσαυτάρης, η εξαγωγή λαδιού προς την Κίνα διπλασιάστηκε ενώ στη Ρωσία η Ελλάδα έχει κατακτήσει ήδη την πρώτη θέση στην αγορά κονσερβοποιημένου ροδάκινου. Οι εξαγωγές γιαουρτιού και φέτας στην Αμερική και την Αυστραλία αυξήθηκαν κατά 30%. Αν βασιστούμε στα εδαφοκλιματικά πλεονεκτήματα αλλά και αν τεθούν οι σωστές προτεραιότητες και γίνουν οι κατάλληλες επιλογές, μπορεί, όπως είπε ο έλληνας υπουργός, η «γεωργία να γίνει ξανά πυλώνας οικονομικής ανάπτυξης» για την Ελλάδα. Αυτή η ανάπτυξη είναι όμως αδιανόητη χωρίς την αύξηση των εξαγωγών, υπογραμμίζει ο κ. Τσαυτάρης.

Ως προϋπόθεση ανάπτυξης του τομέα εξαγωγής ελληνικών γεωργικών προϊόντων θεωρεί πρωτίστως το σεβασμό των κανόνων του εμπορίου και την τήρηση υψηλών ποιοτικών προδιαγραφών. «Αν πραγματικά ο γερμανός καταναλωτής θέλει ένα βιολογικό προϊόν, εμείς σαν υπουργείο θα πρέπει να διασφαλίσουμε ότι αυτό που αγοράζει έχει ελεγχθεί και είναι πράγματι αποτέλεσμα βιολογικής καλλιέργειας», αναφέρει χαρακτηριστικά.

“Πάντρεμα” ποιοτικών προϊόντων με τουρισμό

Το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης από κοινού με το υπουργείο Τουρισμού επιδιώκουν να κάνουν γνωστά στους τουρίστες που έρχονται στην Ελλάδα τα ντόπια προϊόντα. Η ιδέα αυτού του προγράμματος είναι να δοθεί στον τουρίστα που έρχεται στην χώρα για να απολαύσει τον ήλιο και την θάλασσα η ευκαιρία να γνωρίσει την ελληνική γαστρονομία και διατροφή. Με άλλα λόγια να δοκιμάσει τα ελληνικά προϊόντα στην ίδια τη χώρα, ώστε επιστρέφοντας στη χώρα του να επιδιώξει να τα αναζητήσει στη γερμανική αγορά. Αρκετοί ταξιδιωτικοί πράκτορες έχουν εντάξει στα ταξιδιωτικά τους πακέτα επισκέψεις σε οινοποιεία, καλλιέργειες κλπ. με στόχο την παρουσίαση τυπικών δειγμάτων της ελληνικής αγροτικής κουλτούρας.

Όπως τονίζει ο κ. Τσαυτάρης, οι επισκέψεις αυτές αφορούν καλλιεργητές που ασχολούνται με την ποιοτική γεωργία. Αλλά εδώ θα πρέπει να εστιάσει ο αγροτικός τομέας της χώρας το ενδιαφέρον του, καθώς ο μικρός κλήρος δεν επιτρέπει τον ανταγωνισμό σε ποσότητες. Η βιοποικιλότητα στην Ελλάδα, υποστηρίζει ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, δίνει πολλές ευκαιρίες που θα πρέπει να αξιοποιηθούν. Όσο για τη χρηματοδότηση αυτών των προσπαθειών, ο κ. Τσαυτάρης εκφράζεται αισιόδοξα, διότι και από την πλευρά της η ΕΕ στηρίζει όλο και περισσότερο τον προσανατολισμό σε βιοκαλλιέργειες.

Στα πλαίσια της συνάντησης με υπουργούς Γεωργίας το Σάββατο στο Βερολίνο ο κ. Τσαυτάρης θα συνεχίσει με την γερμανίδα ομόλογό του Ilse Aigner μια συζήτηση που έχει ξεκινήσει πριν δύο μήνες, όταν η κ. Aigner είχε επισκεφθεί την Αθήνα. Πρόκειται για θέματα που σχετίζονται με τις δυνατότητες προώθησης ελληνικών αγροτικών προϊόντων στη γερμανική αγορά μέσω ερευνητικών συνεργασιών, κυρίως με τα Ινστιτούτα Μαξ-Πλανκ. Ως παράδειγμα για ξένες επενδύσεις ο κ. Τσαυτάρης αναφέρει ένα μεγάλο γεωθερμικό πεδίο στην ευρύτερη περιοχή της Ξάνθης, όπου θα μπορούσαν να δημιουργηθούν θερμοκήπια λαχανικών και φρούτων χρησιμοποιώντας φθηνή ενέργεια, η οποία δεν μολύνει το περιβάλλον.

Η μάχη της Ελληνικής φέτας

«Φέτα»… Τασμανίας και «φέτα»… Ουισκόνσιν. Όχι, δεν πρόκειται για ανέκδοτο, αλλά για προϊόντα που κατακλύζουν τα ράφια των σούπερ μάρκετ σε μεγάλες αγορές, όπως της Αυστραλίας και των ΗΠΑ επιφέροντας ισχυρό πλήγμα στις ελληνικές εξαγωγές.

Έτσι, προξενούνται προβλήματα για το ελληνικό προϊόν σε ξένες αγορές, αφού η κατηγορία ΠΟΠ (Προστασία Ονομασίας Προέλευσης) ισχύει μόνο εντός ΕΕ. Στις τρίτες χώρες ο καθένας μπορεί να πουλάει λευκό τυρί βαφτίζοντας το ως «φέτα» είτε αυτό παράγεται στην Ήπειρο, είτε στα… Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.

Η μόνη δυνατότητα κατοχύρωσης –για την ώρα τουλάχιστον- που έχουν οι ελληνικές επιχειρήσεις οι οποίες εξάγουν φέτα στην Αυστραλία είναι η κατοχύρωση εμπορικών επωνυμιών.

Όσον αφορά τις ΗΠΑ, η προοπτική κατοχύρωσης της φέτας φαίνεται μάλλον πιο αδύνατη απ’ ό,τι στην Αυστραλία. Η φέτα εντάσσεται στα γενόσημα προϊόντα στις ΗΠΑ, δηλαδή σε κατηγορία προϊόντων που δεν ταυτίζονται με γεωγραφική προέλευση.

Στο μεταξύ, αύξηση καταγράφουν οι εξαγωγές ελληνικών αγροτικών προϊόντων στη Γερμανία.

Πηγή:skai.gr

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s